Showing posts with label bebel.... Show all posts
Showing posts with label bebel.... Show all posts

Macam2...

Hujung minggu ni macam biasa, ke Nilai... sebab? Cik Pija Home Alone kat umah sewa sekarang....housemate balik KG, dekat seminggu jugak la menjalani kehidupan sorang diri kat umah sewa tuh... cewah...macam la tak penah duk sorang selama ni...manja tol...huhuhu

Akceli, sekarang cik Pija tinggal berdua jer... Hmm, nak cari house-mate baru nih, but taktau nk iklankan kat mane... al-maklum la, I ni jenis pemalu...POYO~(-_-)"~

So, ade sesape nk jd housemate cik pija x?ngeee....

11-Julai-2010: Hari ni hari ulangtahun kelairan kekanda cik Pija "Pn Aida" yg ke xx tahun...
To Pn Aida, Epi beday sist, semoga panjang umur n dimurahkan rezeki... ermmm, bila nk bg Aleef adik?ngeee... soklan cepu emas ni....

Heyya....

Hampir sebulan Cik Pija menghilangkan diri dari dunia blogging....Xde yang windu sama Cik Pija ker???huhuhu...perasan betol....Akceli, Cik Pija ade jer kat Mesia nih....ngee....^______^

Bulan lepas I hilang utk menenangkan fikiran yang berserabut nih... Not goin' anywhere...juz hangin' out with my besfren, zura.... Kebetulan beliau sedang bercuti sambil menanam anggur..=P....I ajak la g jenjalan...x jauh..g Genting je... I juz amik peluang nak hilangkan stress...

Ape lagi, 1st naik ship hentah pekenamenye tuh....=P, but still no trills...then try nek Space Shot... Perghhhh...macam nak tercabut jantung eden....huhuhu.... Tapi best, dapat jerit2....tapi, mase nih malu2 lagi nk jerit~walopun naik space shot, Cik Pija still nebes nk jerit?????Apo kono dengan diriku ini????huhuhu....(akceli tujuan I g Genting nih...nak jerit kuat2.....bagi hilang semua keserabutan....) Then, last skali nek yang bulat pusing2 tuh...~same, lupe name die cuz kes entri pendam....mwahahaha...Kali nih dah tak malu o segan nak jerit dah....hihihihi....time nih baru lar I menjerit sepuas hati....hahaha.....(Tercapai jugak hajat nak jerit2....hambik..=p)

Kat Genting hari tuh dapat main sikit jer, sebab kes hujan lebat....huhuhu...paper pun asal hajat tercapai ok lar tuh.....nasib baik x ilang suara ku yang lemak merdu nih...ngeee...perasan... =P
Lagipun mase tu ramai orang...even pegi ari isnin, still ramai tourist....hurmmm....

And, keesokan harinya kami picnic berdua kat Ulu Yam....best mandi air terjun tyme owang x ramai....al-maklum la, pegi pada hari orang bekerja.....best3....So, mmg x ramai la n sonok sebab kami berdua je....^_____^

Yang penting, fikiran tenang...setenang air yang mengalir n sejukkkkk......

Hurmmm..

This week:
So tiring.....
*
*
So upset...
*
*
So stressfull...
*
*
So unpredictable....
*
*
So not in good mood...
*
*
I'm lost in my World....

Update:03

Kenapa susah sangat nak jadi orang baik???

Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk berubah... Even I have try so hard, but in a glimpse of time, I changed to my old way, which I've been promise to myself not to do it again Forever!!!... I feel sorry for myself sebab tak kuat hadapi cabaran di dunia ni...

But, I promise to myself... I have to be strong!!! I can handle this situation...I WILL!!! and I betul2 nak berubah...

** Cik Pija sedang menghadapi tekanan perasaan yang bole tahan hebat...
** Doakan Cik Pija dapat jadi Budak Baik semula...
** ke "notti" an Cik Pija semakin menjadi2 sekarang..=P

Insomniac...

Yeah..that's me.... Ish3.. sesuatu yang tak boleh dibanggakan langsung!!!... If zaman tengah ngaji dulu, rasenya ok la kot...sebab nak menuntut ilmu...but if dah terbawak2 sehingga ke alam pekerjaan ni, rasanya mmg naya (ermmm, camni ke ejaan die?? ihiks).. Yang peliknya, if kat rumah, tak pulak ngantuk sebegini rupa pun..but bile datang ofis je...mula la rasa macam ada alat pemberat tengah duk bergayut kat hujung mata....huhu...

Last week, my office-mate ade bg satu link kat yahoo regarding kesan buruk if kita tak cukup tido ni... jap, I try cari balik artikel pasal tu... As I remember, menurut artikel tu, ~Lack of sleep 'linked to early death'~ betui ka??
** Pesanan Penaja: sila klik utk baca artikel..=P

Eden pun agak terkojut jugak bilo baco artikel nih.... yo la... eden tido sehari dalam 3~4 jam ajo.... memang tak cukup la.. sebab, orang kata..(bukan saya yang cakap ye..) 1 day sekurang2nya kena tido for at least 6 hours... hmmmm.... g mana dong? bagaimana harus ku mencari balance lagi 2 jam tu???? Jadual harian agak padat dengan aktbt yg kurang sihat neh.... ooopsss.... surfing tenet tu sihat ke idok???huhu....

hmm...La ni tengah pk cara2 nak bg cukup tido nih...Even I ni spesis insomniac, I tak penah telan pill tido taw....lum sampai tahap tu kot....ubat tido i yg paling mujarab...
1) Buku tebal
2) Dok berangan
3) tutup mata, pastu golek2 atas tilam....sampai tetido....
Ermm...ada cadangan lain??

Update:01

Lama betul tak jenguk blog ni....dah nak bersawang jadinya..huhu... So sorry, minggu ni layan aktiviti "hari tido sedunia'... hmm, lama gak tak guna istilah ni..hihihi...

Disebabkan Cik Pija ni layan merajuk, (sbb x dapat pegi holiday) aktiviti pada hari cuti telah bertukar angin... hua3... dengan hujan renyai2 di siang hari membuatkan mata I layu selayu2nya....hahaha... FYI, selalunya kat umah I tu, waktu siang memang bahang sangat2... Rumah tepi la katakan, n nak pulak, duk tingkat second last..lagi la terasa bahangnya... n selalu lepak kat ruang tamu (speed kipas: 5)

Best ape layan tido sekali sekala...I ni jenis kurang tido... dalam sehari dalam 3~4 jam je tido... meh tengok jadual harian Cik Pija:

4~6 - Tido
6~8 - Solat + On Lappy+ cek Farm(Harvest)
8~9 - breakfast+tengok tv jap (mata da stat layu)
10~12 - sambung tido
12~2 - On lappy (cek kebun+cafe)+ mandi+ solat
2~3 - siap2 g office
3~12 - kerja
1~3 - bagi ikan makan + lepak2 depan tv/lepak kat Office @gossip (aktiviti sambilan)

Hah, acu kira berapa jam I tido??? hahaha...sungguh tak sihat....

Bla..Bla...Bla...

We couldn't aspect what will happen to our future...but, we can shape our future... Betul ke??? Ape yg Cik Pija mengarut petang2 nih? hmm, akceli.... harini rase nak membebel je... Tak kisah la topik ape pun...asal dapat meluahkan sesuatu, even benda tu out of topic... ngeee....

Ye, kite boleh mencorakkan masa depan kita seiring dengan kehendak kita, but, the truth is, He, the Almighty will fullfill our dreams... So, that's why kita kena bekerja keras untuk memenuhi impian kita tu... But, Cik Pija seorang yang "demanding", sebolehnya, apa yg I nak I mesti dapatkan walau dengan apa cara sekalipun...huhu...that was one of my bad habit actually ( or it can be good habit too.....ihiks..=P ) Betul tak? but, setakat ni, apa yg I nak xde la something yg memudaratkan kehidupan seseorang....huhu...Of course, I pun kene bekerja keras untuk dapatkan impian I tu... Tp, selalunya if I can't get what I want, I akan terus berusah untuk dapatkannya..if not, my mood will be up side down la jawapnya.... Kejamnya aku.... Hahahaha....

La ni pun tengah berdukacita sebab this weekend berkemungkinan besar tableh join my frenz attend Family Day dia (-padahal Cik Pija xde kaitan langsung dengan Cmpany kawan Cik Pija tu..huahuahua....penyibuk je kan...) To Zura, hope you can enjoy ur weekend.... Big maybe I can't joint cuz atas sebab2 yang hope awak sedia maklum....huhu

No Me Ames..

Pernah dengar tak lagu ni yang dinyanyikan ole J.Lo n Marc Antony? I suke kat lirik dia, cuz it remind me of "Someone" which we are not destined to be togather.

English Version:

NO ME AMES
Don’t love me
Tell me why you are crying
For happiness
And why are you drowning
Because of loneliness
Say why you are taking (grasping)
Strongly like that, my hands
And your thoughts
Are carrying you away
I love you so
And why do you think this is happening
Crazy stubborn
Stop having any more doubts about it
Even if in the future
There might be an enormous wall
I am not afraid
I want to fall in love
You don’t love me, because you think
That i seem different
Don’t you think that this is how it should be
To watch the time go by together
Don’t love me, because i understand
The lie it would be
If i don’t deserve your love
Don’t love me, just stay one more day
Don’t love me, because i am lost
Because i changed the world, because it is destiny
Because it can’t be, we are a mirror
And since it is so you would be what I reflect of me
Don’t love me, in order to die
In a battle full of regrets
Don’t love me, in order to be on the ground, I want to open my wings
With your great love of the blue of the sky
I don’t know what to tell you, this is the truth
If the people want, they know how to hurt
You and I will split up
They won’t move
But in this sky don’t leave me alone
Don’t leave me, don’t leave me
Don’t listen to me, if I say to you “don’t love me”
Don’t leave me, don’t disarm
My heart with this “don’t love me”
Don’t love me, I am begging you
Allow me to be bitter
You know well, that i can’t
That it is useless, that i will always love you
Don’t love me, as i will make you suffer
With this heart that is filled with a thousand winters
Don’t love me in order to forget your grey days
I want you to love me only for loving me
Don’t love me, you and i will fly
The one with the other and will continue together forever
This love is like the sun that comes out after the storm
Like two comets on the same pathway
Don’t love me
From: http://lyricstranslate.com From: http://lyricstranslate.com

Entah kenapa tetibe je Cik Pija nak feeling2 ni... sebab tu dua tiga hari ni menyepi jer...hua3.. Paper pun, pesanan penaja:

Buat awak yg jauh di sana..
Hope awak sentiasa success dengar kerjaya n life..
memang sukar untuk lupakan kenangan ni, but at least, ade gak story for cucu2 kita nanti rite bile ade yg bertanyakan kisah cintan neneknya nih???hihihi
Saya akan cuba n terus berusaha untuk mengubah diri agar bisa jadi Insan yg baik (walaupun agak susah untuk mencapainya..huhu..but, chaiyok PiJa!! Ganbate!!)

Cannot get into the Kampeni...

Wah, macam pelik je Entri I arini...huhu..selalu orang bg Entri terkurung dalam "The Kampeni", I plak tak bole masuk "The Kampeni"... Bukan ape, akceli I lagi x kisah lau da tableh masuk "The Kampeni" tuh, but all my personal belonging ade kat dalam "The Kampeni"..memang x senang duduk la...

Pulak tuh, bengang gak mase nak bgtau kat boss, dah la dalam keadaan tertekan macam tu, rase nak menyembur je..n nak bagitu details pasal kejadian tuh pun mmg blurr..da tak bole nak mengarang ayat..n terase jugak nak cakap malay ngn Boss..huhuhu..FYI my boss is Canadian..huhu

But, credit to my boss, he comes to "the kampeni" n tolong bukakkan gate... Tocei2 mr Boss...ihiks

Itu satu hal, satu hal lagi nak layan sakit kepala..~payung bukan main lagi ade 2..tapi, both of them duk terperap dalam Cputeh, n kebetulan semalam parking jauh sikit kat umah ni(al-maklum la, umah bertingkat2 nih) nak-tak-nak terpaksa la redah sebab nanti kelewatan plak nak pegi "The Kampeni" tuh... Pasni da serik dah, payung tu satu tinggal dalam kereta, n satu lagi mmg kne bawak naik atas...~ini baru betul dengan pepatah:sediakan payung sebelum hujan~

Conclusion to my story: semalam memang hari yang sangat memenatkan....huhuu

Cputeh mandi Daun....

Alahai..cian betul gn Cputeh tu...tiap ari bermandikan daun kat parking Ofis...dah nak wat camner lagi...xde tempat parking lain..huhu...nak basuh hari2 x larat la mak...almaklumlah, lau duk umah bertingkat2 ni, faham2 la...mane nak cari pili air???...huhu...nk antar g car wash tiap ari??? hmmm, ade sape2 nak sponser kew??hihihi...

Jap g nak singgah spa keter for Cputeh jap b4 keje...malam tadi teruk sangat mandi daun...

**Pas ni da xmo pakai keter kaler putih dah...huhu....
**kene rajin jage Cputeh...

Neno..Neno...

Alamak, macam gempaq sangat plak tajuk arini rite?..hihii.. Dun wolly, I still bernafas n tajuk kat atas tu xde kaitan langsng dengan spital, klinik o mak bidan....oopppsss....apokono mak bidan joint venture plak nih....huhu..

Hmm,macam ni la condition when women's besfren comes visiting....serba tak kena jadiya... Nak work pun takde semangat... All out of controll...huhu... Perut plak x usah citer la...ngilu tahap x hengat...Hmm...y girls had to face this condition ha???

Mean times, nak tido kat ofis nih xdapat...sebabnye..tu hah, En Bossy ade kat depan..yeah,my Bossy nih rajin lepak kat ofis over the weekend...So, terpaksalah I wat ape yang patut..hihi

Should I say Sorry 1st????

Hmm, lately my mood is upside down... Maybe sometimes my word has hurt somebody's heart... yeah, I feel sorry for them too, but what happen if somebody hurt me when I'm not in good mood??? I cannot handle my anger management... And so will blown up too..


Yeah, I accept that people has their own ego and dignity, but if both of us want to hold our ego at the first place, so, when will the sound of Peace will be heard?? It isn't a sin if we say sorry first, moreover it is the best thing to do that don't hold grudge to our friend..

But, can I do that thing??Can I???

En Lappy wat hal lagi... ("_-)....

Hmm, dah tak tau macam mane nak ayat En Lappy lagi supaya jangan sakit2 o ngade2 dengan I lagi...But still, die buat hal jugak.... semalam, tanpa sebarang warning, die "black out" dengan sendiri...Dah puas pujuk n bagi warning kat die... Hmm, sampai sekarang, still mendegilkan diri...

En Lappy, please...I still need you... you know I can't live without u... yeah, sometimes I ayat cik Vaio, but still, takkan tu pun U nak jeles? Honey, Cik Vaio sekarang tengah bz ok... so, I beg U, Please don't do this again, or I will throw you out!!!...

Nota Kaki:
~ Bagi ayat warning paling kejam sekali kat sini..hihi
~ La ni tengah usha new lappy bagi menggantikan tempat en Lappy yg semakin tenat.. ** he dun luv me anymore..("_")

Luahan Jiwa...~sengal~

Manusia, seringkali alpa dan lalai... hmm, but that's is not my point...hihi... But in my mind always thinking the thing that I shouldn't be thinkin' for the sake of my life!!!... The "thing" that should already expired for many years ago, but I admit, as an ordinary girl, I couldn't escape myself for this "thing" to happen.

I feel bad for myself for being so weak in handling this situation. I always hope this crap would not bother me anymore. But my mistake... I couldn't resolve it by my own... But, I still don't understand why does this crap keep bothering me eventhough I never think of it?

Of course I'm happy with my life now.. By time I read an email from someone, I would like to share with you this:

'' Cool Menangis dengan sepuas hati Tekanan yang dihadapi sekiranya melibatkan individu yang lain dapat diredakan melalui luahan hati kita dengan menuliskan rasa ketidakpuasan hati kita itu dalam sehelai kertas. Sikap cuba menyimpan perasaan tersebutdalam hati boleh menyebabkan diri merana. " Luaran lain hati lain" ada sesetengah individu apabila mereka mengalami sesuatu tekanan, mereka seolah-olah tidak menunjukkan permasalahan mereka itu. Sebagai contoh,mereka akan sentiasa gembira bila dilihat bersama rakan-rakan tetapi dalam hatinya hanya Allah yang Maha Mengetahui. Maka dengan itulah, menangis dilihat sebagai salah satu cara kita dapat mengurangkan tekanan yang dihadapi di tempat kerja/ masalah peribadi. ''

Yeah, by crying doesn't mean that we are weak. I've read a book title "Terapi Air Mata" which sound like this:

"Menangis dapat membuang toksin dalam badan kita, dan dapat menghilangkan pelbagai penyakit termasuk penyakit hati" ~lebih kurang la ye...hihihi

Akceli, I baru bace sikit je... next time I'll share if I finished reading that book k..~FYI, buku ni bertindak Sebagai Ubat tido Cik Pija ketika dia mengalami gangguan mental oops..insomnia la..hihi~ ngee...=P

Motionless...

Hi... today wanna share something that I rarely do in my life...ihiks...almost haven't done in my entire life la....jom kita bersajak... ~poyo~


Alamak, semalam yo'o je idea ni muncul b4 tido...arini, tak dapat nak keluar la pulok...ngeesss...kejap ye... I try perah balik ape yg terselit kat dalam kepala nih....


Hmm, so sad...can't even recall back those words... Sorry frenz, next time maybe?? nampaknya i xde bakat langsung dalam poem nih...ish3...

Selamat Kembali..

Hmm, today is my firstday start keje balik after bercuti bersama family..don't have mood to work as hati masih dok kat kampung halaman lagi...huhu..~so notty@dasar pemalas????uhuk..ni namanya mengutuk diri sendiri...muhahaha....

Tak banyak aktiviti kat sana sebab banyak plan hangus..huhu..but, still dimeriahkan or more to di'huru-hara'kan dengan pekik lolong budak2 main plus gado plus rebut2 remote control tv wit this aweks cute...penat dowh asik layan katun jerk...hihihi...

Berbalik kepada plan nak ber'havoc' dengan member mase study dulu, terpaksa di'cancel' sebab masing2 ade hal.... Raya kan, of cos la kite pun sibuk nak beraya..like me, at first plan wit mum n Cinik nak p shopping tudung as my aunt cakap die jumpa a place which can offer good price price for tudung yg berjenama nih...tapi x jadik sbb digantikan dengan upacara "mari belajar wat pizza"..huhu... me?? of course la x join...hihihi..join mase upacara makan je...hahaha...akceli masa tu nak wat sikit je as ade 2 plus 1 family members je yg nak makan... but by lunch hour tu, my aunty from Perak mai serbu umah...so, ape lagi, ber'party' tupperware oops, party pizza la mereka kat dapo...siap masak arround kul 4 pm..

So, ape lagi, masing2 penat sampai ke malam...hahaha..x jadik nak shopping.. sedeynya....Tapi at least xde la penat sangat..

Yeah..It's Me

Let'S BorAk-BorAk


ShoutMix chat widget

mY dReAms + Up coming AcTVTs

  • Sony Vaio
  • New Car
  • 42" LCD tV - 32" olso can la...
  • LearN Japanese Cuisine

Famili n Frenz

One Love

Arashi widget by 6L & Daxii

testing

Translation

InFo Trafik d' Pija